ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Забелязали сме, че въпросите ви за възстановяването на надплатените данъци са сходни. Ето защо сме събрали най-често задаваните въпроси на едно място.

1. Трябва ли да плащам за разговора с консултант от Euro-Tax.bg?

Не, не трябва. Разговорът с наш консултат е напълно безплатен и не те задължава с нищо. По време на интервюто ще разгледаме твоята ситуация и ще определим най-изгодния подход. Ще ти представим цялата процедура и ще опишем в подробности условията на сътрудничестовото помежду ни.

2. Колко струват услугите на Euro-Tax.bg?

За всеки клиент се опитваме да изберем възможно най-доброто предложение, в зависимост от индивидуалната ситуация и вида на данъка.

Стандартната такса за услугите на Euro-Tax.bg е 16,5 без ДДС върху възстановения данък, но не по-малко от 69 евро без ДДС, но точната сума ще бъде определена по време на интервюто с консултанта, като е възможно да бъдат включени допълнителни намаления. От теб се очаква плащане единствено след възстановяването на данъка.

3. От кои документи ще имам нужда за възстановяването на данъка?

Най-важните документи са тези от работодателя ти, годишния данъчен документ или отчисления. За подробен списък на необходимите документи, виж таблицата по-долу:

ДЪРЖАВА

документи

Холандия Jaaropgave/Jaaropgaaf lub salarisy
Германия Lohnsteuerbescheinigung lub Abrechnung
Великобритания P45, P60 lub payslipy

В някои държави и отделни случаи се изисква документ за доходите EU/W или EU/EOG. По време на разговора с консултанта ще определим дали ще е необходим подобен сертификат и ще ти дадем информация как да го получиш.

4. Мога ли да си възстановя надплатените данъци, ако нямам документи от моя работодател?

Да. Ако нямаш документите, ние ще се опитаме да ги получим от твоя работодател.

Всичко, което е необходимо да направиш, е да заявиш това по време на разговора с нашия консултант. В зависимост от държавата това ще бъде платена услуга или ще бъде включена в това, което предоставяме.

5. Кога мога да кандидатствам за възстановяване на данъците?

Можеш да кандидатстваш за възстановяване на надплатен данък от чужбина през цялата година, при условие, че данъчната година, за която уреждаш данъка, не е приключила. В случаи, в които подаването на декларация е задължително, трябва да се спазват сроковете, определени от конкретните служби.

6. Колко трябва да чакам за възстановяването на данъците?

Времето за изчакване зависи от държавата, в която се подава заявлението; средното време е от 3 до 6 месеца (от момента на подаване на декларацията в съответната данъчна служба).

Ние ти гарантираме внимателно и цялостно изготвяне на декларацията, което се отразява благоприятно върху времето за изчакване за разрешаването на случая.

Въпреки това, трябва да помниш, че службите разполагат с опредлено време за обработка на кандидатурата и че всеки случай се разглежда индивидуално.

За да се ускори възстановяването на данъка, ние следим напредъка на твоя случай и държим връзка с данъчната служба.

7. Каква сума мога да си възстановя?

Възстановената сума зависи от редица фактори, вкл.: период на заетост, ниво на дохода, данъчен статут според вида пребиваване, данъчен клас и сума надвнесена от работодателя.

Щом получим от теб документите, ще наравим безплатна калкулация и прогноза за сумата на възстановения данък.

8. Защо понякога сумата на възстановения данък е по-малка от очакваното?

В първоначалния етап от споразуменията между клиента и Euro-Tax.bg ние даваме прогнозна сума за възстановения данък, на която клиентът може да разчита. Крайното решение обче се взима от компетентните служби в съответната държава, където се отчитат различни допълнителни фактори като данъчни облекчения. Затова е възможно крайната сума да се различава от тази, която е дискутирана на първоначалния прогнозен етап.

9. Може ли Euro-Tax.bg да продължи работата по възстановяване на надплатения ми данък, която друга компания е започнала от мое име?

За съжаление, не. Нашата компания се занимава с цялостно обработване на документите - от началото до края. Не можем да продължим работата по възстановяването на данък, започната от друга компания.

10. Освен възстановен данък, мога ли да получа други пари, свързани с работа в чужбина?

Да. Освен възстановения данък можеш да кандидатстваш за други обезщетения.

Можем да ти помогнем и с Zorgtoeslag - Възстановяване на здравна застраховка в Холандия.

11. Задължително ли е подаването на декларация в чужбина?

Задължението да се подаде деклараация зависи от данъчните закони и данъчния клас, но в повечето държави е задължително, независимо от дохода или периода на заетост.

Дори подаването на декларация да не е задължително, струва си да се погрижиш, тъй като от подаването може да се извлече единствно полза.

12. Откъде мога да получа информация за актуалния статус на моя случай?

Информация за статуса на Вашия случай ще бъде получена като се свържете с отдел Обслужване на клиенти , на телефон 02/423 59 59 или по e-mail: [email protected]

13. Мога ли да си възстановя документите, свързани със случай, който вече е заведен?

В края на процеса можеш да получиш обратно документите си. За целта, моля, свържи се с нас по имейл или телефон.

14. Колко време имам, за да ви изпратя документите?

Няма краен срок за изпращането на документите до нас. Съветваме те обаче да го направиш възможно най-бързо. Колкото по-рано получим документите, толкова по-бързо ще подготвим и изпратим декларацията за възстановяване на надплатения данък до точната данъчна служба и толкова по-бързо ще уредим връщането на парите ти.

15. Къде мога да намеря информация за номера на моя случай?

Номерът на случая е върху формулярите, които изпращаме. Можеш да го намериш в горния десен ъгъл на договора.

16. Мога ли да получа цялата сума на платения данък обратно?

Само ако необлагаемата сума не е надвишена.

17. По коя банкова сметка можете да преведете парите?

Възстановения данък може да бъде преведен по сметка на лицето, което подава декларацията или по сметка на друго негово доверено лице. Можеш да поръчаш превод на сумата по сметка в лева.

За да посочиш банковата сметка, моля, изпрати ни (по имейл под формата на сканиран документ или ясна снимка, или като обикновен имейл) документ с банковата си сметка . ВАЖНО! Необходимо е да бъде подписан от лицето, което подава заявлението.

18. В момента уточнявам или променям контактната си информация. Как мога да осъвременя тези данни?

За да промениш контактните си данни, трябва да се обадиш на информационната ни линия: +35924235959 или да ни изпратиш имейл на: [email protected]

Съветваме те да поддържаш контактните си данни актуални, тъй като ние се свързваме с теб, за да те информираме за напредъка по твоя случай.

19. Получих документи от Чуждестранна данъчна служба. Какво да правя с тях?

Ако в момента тече процес по подаване на декларация чрез нашата компания, не пропускай да ни изпратиш всички писма и документи, получени от службите. Нашите специалисти ще ги проверят и ще предприемат необходимите стъпки.

Като част от услугата ние не само подготвяме заявлението, но и обменяме кореспонденция със службите. Затова е важно да получаваме цялата актуална информация от тях.

20. Мога ли да се откажа от услугите на Euro-Tax.bg по всяко време?

Можеш да се откажеш от нашите услуги по всяко време на валидността на договора. Ако отмениш услугата ни преди изпращането на декларацията към службите, няма да платиш такса.